Treceți la conținutul principal

Totul imi aminteste de el


"R: stii de ce am nevoie ?
R: sa dau peste un baiat si mai bun
R: dar stii care e problema?
R: NU o sa gasesc un baiat mai bun ca el  

N: spune-mi ce iti place la el . 

R: niciodata nu m-am atasat de un baiat in halul acesta
R: stii ce e aia TOT? tot imi placea
R: de fapt, imi place
"

R. este o tanara ce se ataseaza repede de persoane. In urma unei despartiri aceasta a avut o cadere nervoasa. Considera ca totul in jurul ei ii aduce aminte de fostul. Chiar si atunci cand asculta o melodia, vizita un loc sau manca la un anumit restaurant, ea isi aducea aminte de fosta relatie si incepea sa se macine.

Iti suna cunoscut? Pun pariu ca da.

Cand doua evenimente devin asociate una cu alta in minte, astfel incat aparitia uneia dintre ele ne va aminti de cealalta, acest fenomen se numeste ancorare (de exemplu ascultarea unei melodi care iti aminteste de o anumita situatie din trecut).

Pentru ca R. obisnuia sa  faca totul impreuna cu fostul, aceasta s-a ancorat de o multime de lucruri ce nu o mai lasau sa doarma noaptea.

Nu il pot uita!

Acum imagineaza-ti ce s-ar intampla daca ai continua sa faci aceleasi lucruri si ai continua sa mergi in aceleasi locuri cu o persoana anume.
In scurt timp, acele locuri iti vor aminti numai de acea persoana, fiindu-ti imposibil sa o mai uiti.

Cum sa il uiti?

Sa uiti pe cineva este foarte usor. 
Daca vizitarea unui anumit loc te face sa te gandesti la o persoana, atunci pentru a uita de aceasta persoana este de ajuns sa continui sa vizitezi acel loc de unul singur si fara a te mai gandi la ea.
Daca faci acest lucru, in final vei "sparge ancora". Evenimentul propriu-zis nu va mai fi asociat cu amintirea persoanei si astfel te vei elibera emotional.

Traieste-ti viata.

Memoria noastra este selectiva. Incet incet vei uita tot ce tine de fosta relatie.
Continua sa traiesti fara a te mai gandi la trecutul comun. De acum esti pe cont propriu.

Acum odata ce ai scapat de toate aceste amintiri ce o sa faci cu spatiul liber?
Eu zic ca este timpul sa il umpli cu amintiri noi.  ;)

PS: conversatia citata la inceputul articolului este reala si are un sfarsit fericit.
Traiasca psihologia!

Comentarii

  1. Hei, am nevoie de un sfat. Ce sa fac daca baiatul de care imi place are iubita si niciodata nu m.ar putea vedea decat ca o amica? Nu as incerca sa ma bag in relatia lui in niciun caz...dar el e primul care imi place cu adevarat, are tot ce as putea visa de la un baiat. Tu ce ai face daca ti.ar place cineva in secret? Ce ai face daca ai fi eu?
    P.S.: Imi plac foarte mult articolele tale. Le.am citit pe toate :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac foarte mult articolele tale și sper ca ma vei putea ajuta cu un sfat. Acum 3 ani am cunoscut pe cineva care pe moment imi schimbase viata ...pentru mine era bărbatul ideal,atent,iubitor...tit ce își poate dori o femeie . Dupa 5 luni de relație mi-a spus ca el așteaptă un copil de la fosta lui . Nu am știut cum sa reacționezi ...am renunțat, după multe promisiuni și dovezi și promisiuni, am zis ca o sa fie bine și ca pot sa-l accept și asa. A fost totul perfect timp de 1 an și ceva pana mi.a spus ca o sa-i propună fostei lui sa locuiască cu el ...simtea ca trebuie sa se apropie de copilul lui și asta era singura modalitate . Am fost de acord și cu asta pana când a venit și mi.a spus ca o sa doarmă cu ele în același dormitor ( menționez ca în tot timpul asta ea nu știa de existenta mea...cel puțin nu și.a asumat niciodată. Știau prietenii,familia lui ,mai puțin ea) De aici au început certuri ,reproșuri...problema este ca nu pot renunta atat de ușor...avem planuri împreună,îmi cere sa am încredere în el . Am nevoie de sfaturi🤣

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Diferenta dintre dragoste si iubire. Cum sa te comporti la inceputul unei relatii

Se observa un lucru interesant pe Facebook in perioada asta. Foarte multe relatii proaspat scoase de la cuptor incep sa se risipeasca. In special acele relatii coapte in ajunul sarbatorilor, de anul nou sau in perioada de dupa acestea. La fel ca si cozonacii. Si nu se intampla doar pe Facebook. Vad asta peste tot in jurul meu, ba chiar si la televizor. Acest lucru se intampla si in restul anului, dar in aceasta perioada lucrurile sunt si mai intense deoarece in pragul sarbatorilor simtim nevoia sa fim inconjurati de persoane dragi si sa simtim iubire mai mult ca niciodata. Si asta ne arunca in bratele unei relatii de compromis – de “as vrea sa nu fiu singur in perioada asta si sa nu par un fraier”. Hmm, iubire – un cuvant suficient de mare si de neinteles. Ce este iubirea cu adevarat? Si mai important, ce nu este? In primul rand, dragostea nu este iubire. Si a iubi nu este echivalent cu a te indragosti. Care este diferenta dintre dragoste si iubire? Dragost

Cum influenteaza muzica pe care o ascultam personalitatea si comportamentul nostru

In ziua de azi toata lumea asculta muzica. O facem pentru a ne relaxa, pentru a ne induce o stare de bine. Inca din antichitate muzica a fost pusa la loc de cinste in viata omului, reprezentand o preocupare esentiala in dezvoltarea noastra ca si specie. Filozoful Friedrich Nietzsche afirma ca: „Viata fara muzica e pur si simplu o greseală, o durere, un exil” Dar de ce ascultam muzica? Muzica este un stimul ce face creierul sa elibereze dopamina , denumita si hormonul fericirii . Mai mult decat atat, se pare ca efectul pe care il produce asupra noastra ascultarea unei piese favorite este similar excitarii. Intalnim in ambele cazuri simptome precum dilatarea pupilelor, cresterea pulsului si a tensiunii arteriale. O cantitate mare de sange este redirectionata catre muschii aflati in picioarele noastre (de aceea simtim nevoia de a bate din picioare). Muzica are nenumarate efecte asupra organismului nostru. Dintre acestea putem enumera cu usurinta: scaderea tonusului emotional, rela

Invata cum sa treci peste orice despartire. Ghid complet pentru o viata fericita.

Sa treci peste o relatie apusa pare uneori imposibil. Te simti prost atunci cand te indragostesti de cineva pe care nu il poti "avea", dar te simti si mai prost atunci cand relatia pe care o ai nu iti aduce nimic bun, ba chiar te face sa suferi. Pana de curand am fost ferm convins ca despartirea  este cel mai rau lucru care ti se poate intampla in viata. Credeam ca sa uiti persoana ce ti-a ocupat un loc atat de important in inima este de neimaginat. In acest ghid voi incerca sa iti deschid ochii si sa te fac sa crezi ca poti trece peste absolut ORICINE fara batai de cap si in cel mai scurt timp. ! Avertizare: urmatoarele sfaturi te vor face sa vezi iubirea cu alti ochi ! Dupa ce vei citi urmatoarele randuri si vei urma link-urile de pe aceasta pagina modul tau de gandire va fi modificat permanent. Aceste despartiri care te tineau deprimat timp de ani de zile vor inceta sa te mai apese si vei reusi sa treci peste viitoarele relatii esuate in cateva sap